راهنمای Featured Snippet گوگل

۳۹ بازديد

اسنیپت و تاثیر آن در سئو سایت را در مقالات گذشته نیوسئو بررسی کردیم. در این مقاله می خواهیم راجع به نحوه عملکرد featured snippets، انواع آنها و برخی چالش هایی که گوگل با آن مواجه است، بیشتر بدانید.

گوگل در وبلاگ خود، یکی از کامل ترین توضیحات خود را پیرامون featured snippets ارائه کرده است.

اگر بخواهم خیلی کوتاه توضیح دهم featured snippet چه نوع اسنیپتی است، میگویم featured snippets پاسخ های مستقیم و سریعی هستند که در پاسخ به عبارت جستجو شده، بالای صفحه نتایج گوگل نمایش داده می شوند.

در آن پست، گوگل توضیح می دهد که featured snippets چه هستند، رابط کاربری متنوع آنها چیست، کاربر آنها را چگونه می تواند ببیند و اینکه در دسکتاپ، موبایل و نتایج جستجوی صوتی به چه شکل نمایش داده می شوند. گوگل می گوید featured snippets برای جستجوی موبایلی و دستیاران دیجیتالی صوتی مهم است. در آن  پست گوگل می گوید: "با این شرایط، فرمت ده لینک آبی به هم خواهد خورد اما featured snippets را در فرمت بسیار کاربردی ارائه می کنیم."

گوگل اضافه کرد که لیست متعارف نتایج جستجو را به همراه featured snippets نمایش می دهیم. به این دلیل که featured snippets منبع کاملی برای اطلاعات مورد نیاز نیست! آنها تنها بخشی از مجموعه نتایجی است که ما ارائه می کنیم. ما به کاربران از منابع گسترده ای اطلاعات می دهیم.

اینجایک تصویر از featured snippets معمولی است که گوگل به جستجوگران در موبایل و دسکتاپ نمایش می دهد:

به علاوه، قسمت suggested video clips یا ویدئوهای پیشنهادی، که در بالای نتایج ویدئویی نمایش داده می شوند نیز نوعی featured snippets است. گوگل اعلام کرد این بخش را به تازگی اضافه کرده است، اما در چند ماه گذشته ما قادر به دیدن آن بودیم:

کسانی که از دستیار صوتی گوگل یا دستگاه های Google Home استفاده می کنند می توانند بعدا، زمانی که با گوشی موبایل خود به اپلیکیشن Google Home رفتند، نتایج کامل جستجو را مشاهده نمایند.

در پست مذکور، گوگل می گوید که featured snippets کامل و عالی نیست. گوگل اعلام می کند که در جریان اطلاعات نادرست و غلطی که برخی کاربران درست می کنند هست. همچنین اعلام کرد که هنوز کار زیادی مانده و این نتایج در طی زمان بهبود خواهند یافت. گوگل در این راستا به قوانین جستجوی صوتی که پیشرفت کرده و تلاش هایی که برای بهبود کیفیت این نتایج کرده است، اشاره می کند.

گوگل اعلام کرده است که featured snippets بیشتری با تنوع بیشتر، در غالب لینک "نتایج بیشتر" در زیر featured snippets ارائه خواهد کرد. گاهی اوقات، یک featured snippet واحد برای همه سوالات مناسب نیست. برای مثال در عبارت "how to setup call forwarding" پاسخ های متفاوتی بسته به دستگاه مورد استفاده کاربر باید نشان داده شود. در چنین مواقعی، برای شما یک ویژگی دیگر داریم که با استفاده از آن می توانید featured snippet متناسب با سوالتان را انتخاب کنید. در مثال زیر، می توانید ببینید این کار چطور به کاربران اجازه می دهد به سرعت پاسخ سوالاتشان را از وب سایت های متنوع پیدا کنند.

فرمت دیگری که به زودی از آن رونمایی می شود نیز، به شکلی طراحی شده که بیش از یک featured snippet مرتبط به جستجو را نمایش می دهد و با استفاده از آن، کار برای کاربران ساده تر می شود.

Matthew Gray، یکی از مهندسین نرم افزار گوگل می گوید:"دیدگاه ها و درخواست های متنوعی از سوی ناشران مطرح می شود و ما می خواهیم برای کاربر دسترسی به این درخواست ها را فراهم کنیم تا تجربه کاربری خوبی داشته باشد."

گوگل همچنین درخواست کرده است که از طریق قسمت "Feedback" و از طریق لینکی که در featured snippets وجود دارد، کاربران نظرات خود را اعلام کنند تا گوگل بتواند در طی زمان، این بخش را نیز بهبود دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.