اصول موفقیت در تولید و بازاریابی محتوا

۳۶ بازديد

content

بازاریابی محتوا همان طور که می تواند شما را به اوج موفقیت برساند، در صورت نداشتن برنامه و استراتژی خاص، می تواند صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کند. پس برای کسب موفقیت، این اصول که بسیار ساده می باشند را رعایت کنید.

  •  هدف و استراتژی خود را از تولید یک محتوای خاص مشخص کنید. محتوای تولیدی شما باید هدف و خواسته شما را تامین کند. تولید و انتشار یک محتوای بدون هدف می تواند کسب و کار شما را به سیاه چاله خاطرات مخاطبان بفرستد و عملا کسب و کارتان را نابود کند.
  • در تولید محتوا دقت کنید. بعد از مشخص کردن هدف، خود را به جای مخاطب بگذارید تا متوجه شوید که مخاطب چه درخواستی از شما دارد. همچنین از جذابیت و خلاقیت در تولید محتوا غافل نشوید. فقط از متن برای تولید محتوا استفاده نکنید و از تصویر، صوت و ویدئو نیز بهره ببرید. به عنوان مثال می توانید از تصاویر اینفوگرافیک برای توضیح یک فرآیند استفاده کنید، چراکه ممکن است مخاطب زمان و یا حوصله خواندن یک مطلب را نداشته باشد. علاوه بر آن بسیار مهم است که با مخاطب خود صادق باشید. در محتوای خود از اغراق در مورد خدمات و محصولات خود خودداری کنید و هرگز درباره آنها بزرگنمایی نکنید. این کار باعث می شود مخاطب به شما اعتماد کند و عملا مشتری دائم شما شود. نکته آخر اینکه از پیچیدگی نیز خودداری کنید و خیلی ساده پیام خود را به مخاطب انتقال دهید. پیشنهاد من به شما این است که از نویسنده متخصص و مجرب برای تولید محتوای باکیفیت استفاده کنید. (می توانید برای جزئیات بیشتر به این مقاله مراجعه کنید.)
  • برای انتشار و به روز رسانی محتوا برنامه داشته باشید. به صورت منظم برای انتشار محتوای جدید و یا به روز رسانی آن اقدام کنید. محتوای خود را بر اساس آخرین تغییرات به وجود آمده، سوالات و ابهاماتی که مخاطبان مطرح می کنند کامل و به روز کنید تا کاربرپسند شود.
  • از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. محتوای خوب و باکیفیت بدون داشتن مخاطب هیچ ارزشی نخواهد داشت. پس برای جذب مخاطب بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. علاوه بر آن اجازه انتشار محتوای خود را به مخاطبان بدهید. این کار باعث می شود محتوای شما مانند یک بیماری واگیردار منتشر شود.
  • به طراحی و زیبایی اهمیت دهید. ظاهر زیبا و کاربرپسند البته در کنار محتوای باکیفیت و جذاب می تواند به جذب مخاطب کمک کند.

اما در پایان دوستان عزیزم لطفا بازخورد محتوای خود را بررسی و تحلیل کنید. با مخاطبان خود همواره در ارتباط باشید و نظرات آنها را درباره کیفیت و مفید بودن محتوای خود جویا شوید. علاوه بر این ها آمار بازدید از محتوا را بررسی کنید تا متوجه شوید چقدر در جذب مخاطب برای محتوای خود موفق بوده اید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد